- Doświadczających trudności z pamięcią i koncentracją
- Z chorobami neurologicznymi
- Z podejrzeniem ADHD lub ADD
- Z podejrzeniem zespołu otępiennego, łagodnych zaburzeń poznawczych
Proces diagnozy wymaga 3 - 4 spotkań z neuropsychologiem, w trakcie których przeprowadzony zostanie wywiad,
dokonywana jest analiza dotychczasowej dokumentacji medycznej, diagnostyka w oparciu o narzędzia neuropsychologiczne
oraz wydawana jest opinia. Celem badania jest ocena procesów poznawczych Pacjenta - w szczególności zdefiniowanie głównych deficytów,
jak i zasobów oraz określenie możliwej etiologii powstałych trudności.
Na badanie należy zabrać ze sobą:
- karty informacyjne ze szpitala z oddziałów: neurologii, neurochirurgii, intensywnej terapii, psychiatrii, rehabilitacji neurologicznej,
- opisy badań obrazowych mózgu (tomografia lub rezonans głowy),
- wyniki dotychczasowych badań lub opinii psychologa, neuropsychologa i/lub neurologopedy,
- wyniki diagnoz integracji sensorycznej,
- świadectwa szkolne, w których opisywano obraz funkcjonowania dziecka w szkole
- listę przyjmowanych leków,
- okulary do czytania, aparat słuchowy.